Padel Web Header 1 AGAIN

Expect the unexpected

Padel neemt een enorme vlucht, met ruim 18 miljoen spelers wereldwijd, is ook Nederland inmiddels om. De steeds populairder wordende sport, die sinds 2020 volledig onder de vlag van de KNLTB valt, vraagt vanwege de enorme groei om een eigen identiteit. Met een nieuwe slogan ‘Expect the Unexpected’ wil de KNLTB Nederland nieuwsgierig maken naar padel, met als doel om mensen uit te dagen het eens te gaan spelen en de kooi te betreden. In de wetenschap dat als je eenmaal op de padelbaan bent beland, je verslaafd raakt voor je ‘t weet.

Millennials en de generaties daarachter hebben andere behoeftes als het gaat om sport. Traditionele sporten worden ingeruild voor non-traditionele. Het ‘fun’ element, zoals ‘trick shots’ en ‘obstacles’, wordt belangrijker dan de winst. Padel heeft het in zich om deze generatie sporters en ook de andere leeftijdscategorieën te verrassen. En ze de sport te laten omarmen.

Verrassend

Dé manier om mensen te prikkelen is om de unieke kracht van de sport naar voren te brengen: Padel is steeds weer verrassend! Bij padel gaat de bal elke keer weer net anders dan je verwacht. In de kooi moet je op alles voorbereid zijn; de snelheid, de wanden, het hek, lange rally’s. Padel is spectaculair, maar juist door de wanden ook voor minder ervaren racketspelers snel makkelijk te leren. Je speelt al snel onverwacht leuke rally’s met je vrienden

Ook in Nederland groeit padel hard. Steeds meer mensen ontdekken hoe leuk padel is en raken verslaafd. Op dit moment zijn er al ruim 500 padelbanen op 200 verschillende locaties. We verwachten dat er in 2024 op zo'n 400 locaties 1100 padelbanen zijn. Het zal ons niet verrassen als padel zo maar uitgroeit tot de 3e grootste sport van Nederland.

Communicatie en middelen voor clubs

Om de eigen identiteit verder kracht bij te zetten, heeft de KNLTB relevante en doelgroepgerichte online- en offline communicatiemiddelen ontwikkeld. Om clubs en vrijwilligers het zo gemakkelijk mogelijk te maken, kan er gebruik gemaakt worden van diverse promotiemiddelen, bijvoorbeeld voor de Open Dag of het organiseren van een startersclinic. Niet alleen ontlasten we de verenigingsfunctionarissen op deze manier, maar tevens zorgt de herhaling van de boodschap voor herkenbaarheid en positieve gedachten. 

Neem ook eens een kijkje op het vernieuwde nlpadel.nl.