Nieuwe leden enthousiasmeren via Meet & Play: bij Wezep Tennis Padel werd dat een succesverhaal. De vereniging presenteert regelmatig introductieaanbod op het platform, waar gretig op wordt gereageerd. “Ook het promoten van onze introductielessen doen we via dit platform. En het kost maar een paar minuten van je tijd,” zegt Ingrid de Vries, verantwoordelijk voor pr en communicatie.
Promotie
Het introductieaanbod wordt breed gepromoot: via de website, social media, nieuwsbrief, posters en zelfs de lokale krant. “Maar het aanmelden gebeurde eerst via e-mail, wat we handmatig moesten verwerken,” vertelt De Vries. “Nu kunnen mensen via een QR-code direct naar de juiste Meet & Play-pagina. Alles verloopt automatisch.”
Standaard format
Het aanmaken van activiteiten is eenvoudig. “Ik heb één keer een goede tekst gemaakt en die hergebruik ik telkens. Alleen datum en tijd aanpassen en klaar. Mede daarom is het slechts een paar minuten werk om een nieuwe introductieles op het platform te zetten.”

Goede ontvangst
Deelnemers worden warm ontvangen. “We beginnen met koffie en thee, daarna een gezamenlijke proefles en uitleg over de vereniging. Heldere communicatie is belangrijk en instappen moet zo laagdrempelig mogelijk zijn,” zegt Mirjam Smelt, die via Meet & Play lid werd. “Je moet echt in een club groeien.”
Mensen binden
“We zorgen dat mensen weten wat ze kunnen verwachten van de trainer en koppelen ze waar mogelijk aan elkaar,” aldus De Vries. “We hebben appgroepjes, een beginnerscompetitie en toernooitjes. Van alle deelnemers wordt gemiddeld de helft lid – van alle leeftijden.”
Lees het volledige artikel in het Centre Court Magazine online.