KNLTB Vlag (1)

T.C. Zuid: 500ste tennisvereniging met KNLTB ClubApp

In 2016 lanceerde de KNLTB de KNLTB ClubApp en nu, twee jaar later, hebben al 500 tennisverenigingen de app in gebruik. Afgelopen vrijdag was T.C. Zuid in Doetinchem de 500ste club die aan de slag ging met de KNLTB ClubApp en dat werd gevierd. KNLTB Accountmanager Benoit Gilissen ging langs in de Achterhoek met een taart en een fles champagne. “Heel gezellig was dat, erg leuk!” vond bestuurslid Maurice Schreiner. Ook over de app zelf is hij heel enthousiast. “Het is een heel mooi middel voor betere communicatie met leden van de club en een stuk extra dienstverlening voor de leden. Ze vinden er al hun tennisinformatie op één plek.”

Het moment waarop om de KNLTB ClubApp bij T.C. Zuid werd geïntroduceerd, was niet zomaar gekozen. “We gingen starten met een nieuwe website en kozen er op dat moment ook voor te gaan werken met het ledenadministratiesysteem KNLTB.Club. Dan kun je er ook voor kiezen om de KNLTB ClubApp te proberen en dat wilden wij graag, de extra investering daarvoor is te overzien.”

Praktisch en efficiënt

De KNLTB ClubApp biedt leden veel nieuwe, zeer praktische mogelijkheden. Zo kunnen ze vanaf hun telefoon een baan afhangen via het KNLTB Afhangbord of eenvoudig een tennismaatje vinden. Bovendien kunnen leden tijdens de competitie via hun persoonlijk profiel alle competitie-uitslagen en standen inzien en spelers en teams toevoegen aan hun favorieten. Ook zijn alle wedstrijdresultaten en actuele rating makkelijk terug te vinden. Voor clubs is de KNLTB ClubApp een efficiënt communicatiemiddel. Door nieuws van de club en over evenementen niet alleen te publiceren, maar ook als pushbericht naar alle leden te sturen, zorg je ervoor dat leden het belangrijkste clubnieuws niet missen.

Nauw contact met leden

“Eerlijk, veel mogelijkheden van de KNLTB ClubApp moeten we zelf ook nog gaan ontdekken en uitproberen, maar zoiets als de pushberichten is zeker een mogelijkheid om meer leden met clubnieuws te bereiken, meer dan dat je het alleen op de website zet. Zo houd je nauwer contact met je leden en versterk je de binding met de club. Daarvoor is het weer een extra hulpmiddel en daar waren wij wel in geïnteresseerd. Ook wij hebben de laatste jaren een terugloop in het aantal leden gezien en ondernemen steeds meer activiteiten om leden te behouden.”