KNLTB Vlag wapperen wind

TC Bemmel zorgt met clubactiviteiten voor geweldige sfeer op open dag

Bij TC Bemmel wordt de open dag elk jaar groots aangepakt. Gastvrijheid staat centraal op deze dag en met verschillende activiteiten zorgt de Gelderse club ook duidelijk voor reuring op de club. Dat zorgde ervoor dat TC Bemmel na de open dag van vorig jaar ruim veertig nieuwe leden kon verwelkomen.

TC Bemmel organiseert elk jaar in maart een open dag voor ledenwerving en profilering binnen de gemeente. Het is een centraal moment in het jaar waarop mensen kennis kunnen maken met onze club, legt tennisleraar en verenigingsmanager Michel Wigman uit. De open dag van TC Bemmel mag ook gerust als een clubdag worden gezien door alle activiteiten die op die dag samenkomen. We hebben bijvoorbeeld op die dag de afsluiting van het project Sjors Sportief, waarbij kinderen vanuit de basisschool proeflessen kunnen volgen. Tijdens de open dag kunnen die kinderen verder kennismaken met onze club. Het is ook de dag waarop leden hun pasjes en competitiebescheiden kunnen ophalen. 

Labelen

De open dag heeft zo meerdere doelen gekregen. Afgelopen jaar werd de dag ook gecombineerd met het evenement Lingewaard Labelen. Leden van tennisverenigingen uit de gemeente Lingewaard, waar Bemmel onder valt, kunnen zo laagdrempelig tegen elkaar spelen. Dat hadden we vorig jaar zo georganiseerd dat het Lingewaard Labelen ook op de open dag bij ons op de club plaatsvond. Daarnaast organiseerden we ook demonstratiewedstrijdjes van de selectie.

Bij TC Bemmel is de afgelopen twee jaar gewerkt met een vaste werkgroep voor het organiseren van de open dag. Alle taken zijn verdeeld: de catering en de uitstraling van het park, de ledenadministratie en de marketing. Wigman: Zo is er een groep van vijf leden die invulling geeft aan het draaiboek wat we hebben opgesteld. TC Bemmel heeft daarbij ook gebruik gemaakt van het draaiboek en het promotiepakket van de KNLTB voor open dagen. We hebben daar de punten uit gehaald die voor ons van toepassing zijn. We hebben vooral het thema 'Tennis. Love the game' gebruikt in de uitstraling van de open dag. Dat geeft het ook extra cachet.

‘Wat gebeurt hier?’

Met het promotiemateriaal van de KNLTB had TC Bemmel ook flyers gedrukt die huis-aan-huis en op scholen werden bezorgd. Die flyer hebben we ook gebruikt als advertentie in het huis-aan-huisblad van Bemmel en voor een Facebook-advertentie. Op die manier proberen we wat extra levendigheid op de club te krijgen. Je moet echt het gevoel hebben als je op het park komt: wat gebeurt hier? Op de dag zelf hadden we ook een aantal partners en sponsors een plek gegeven op het park. Onze sponsor Sport 2000 Snelders Sport was aanwezig om advies te geven over materiaal. Dat geeft ook extra uitstraling. Daarnaast was ook onze sponsor Eetwinkel Polly uit Bemmel aanwezig met een Foodbike om voor hapjes en broodjes te zorgen.

Tijdens de open dag werd natuurlijk ook actief aan ledenwerving gedaan met speciale acties. Bij ons kunnen leden tot 6 jaar gratis lid worden. Pas vanaf 7 jaar beginnen ze met betaald lidmaatschap. Dat levert altijd al nieuwe leden bij Tenniskids Blauw op. Verder geven we ook nog korting op tennistraining en er wordt een speciale avond georganiseerd voor nieuwe leden waarbij ze gezamenlijk met bestaande leden kunnen spelen in een soort van warm bad. Vorig jaar heeft dat met de spin-off meer dan 40 leden opgeleverd.