KNLTB Vlag wapperen wind

Website TV De Molen via KNLTB.Club helemaal van deze tijd

Veel tennisverenigingen zijn zo druk met de dagelijkse werkzaamheden dat het er nog wel eens bij inschiet om op online gebied te scoren bij het publiek. Een gemiste kans, aangezien een goede website op veel gebieden positief bijdraagt. Met de websitemodule van KNLTB.Club kunnen clubs op een relatief eenvoudige manier een website bouwen die voldoet aan de eisen van de moderne tijd. TV De Molen lanceerde onlangs zijn nieuwe site en is zeer tevreden met het resultaat. “De website is het visitekaartje van de club”, weet secretaris Jeroen Bouman.

Mensen en instanties die iets van jouw tennisvereniging willen weten, pakken vrijwel altijd direct de website erbij. Een gedateerde site met verouderde content is dan niet hoe je je als club wilt presenteren. Hierdoor loop je wellicht nieuwe leden of geïnteresseerde sponsoren mis. Bouman beseft het belang van een modern online presentatie. “Het moet gezellig zijn op een website. Op die manier denken mensen: ‘daar wil ik bij horen’. Over het algemeen is op dat gebied voor veel tennisverenigingen winst te behalen. Dat was ook ons uitgangspunt. We willen laten zien wat we allemaal organiseren en welke positieve sfeer er hangt op de club.”

Koppeling met Facebook

Met KNLTB.Club kreeg De Molen de mogelijkheid om via een relatief simpele manier snel een nieuwe website te ontwerpen. Volledig met integratie van Facebook, ruimte om sponsoren een mooi podium te bieden en een prominente button om lid te worden. Ook mobiel is de site perfect te gebruiken. ,,Op termijn voegen we ook het nieuwe KNLTB Afhangbord en andere functionaliteiten toe”, vervolgt Bouman. “Op dit moment bevat de site de belangrijkste informatie en mogelijkheden die nodig waren om de website te lanceren. Dat zijn zaken als de cluborganisatie, contact en de inschrijfpagina. Vooral de integratie met Facebook is ideaal. Daarmee koppelen wij onze belangrijkste informatie met de gezelligheid die onze Facebookpagina met zich meebrengt.”

Betrokken

De reacties onder de leden en sponsoren zijn uiterst positief. Bouman: “De mensen die ik gesproken heb zijn erg enthousiast. We geven ook iedereen de mogelijkheid om feedback te geven. Zij accepteren dat de website nog niet honderd procent gevuld is en raken zo betrokken om hier een bijdrage aan te leveren. In de oude situatie klaagden mensen zonder Facebook dat zij nooit op de hoogte waren van onze activiteiten. Doordat deze zaken nu gekoppeld zijn mist niemand meer iets. Ook sponsoren zien zichzelf nu prominent terugkomen op de site.”

Sparringspartner

De samenwerking met de websitebouwers van KNLTB.Club verliep volgens Bouman uitstekend. ,,Omdat ik al wat ervaring had met het realiseren van websites hadden we een goede sparringpartner aan elkaar. Voor de ontwikkelaars waren wij een mooi voorbeeld om hun systeem nog meer aan te passen aan de praktijk. Zij stonden open voor elke vraag. Er wordt gewerkt met een standaard template die clubs zelf naar eigen smaak kunnen invullen. Ik raad clubs zeker aan om aan de slag te gaan met KNLTB.Club, want het levert zoveel extra’s op. Maak één iemand met een beetje ervaring met websites verantwoordelijk. Wanneer je eenmaal het systeem onder de knie hebt, dan is de eerste opzet zo geregeld.”

Bekijk hier de website van TV De Molen.