Blijf Helder campagne

De Blijf Helder campagne helpt jouw club met het stimuleren van verantwoord alcoholgebruik in jouw sportkantine. Blijf Helder is een campagne van NOC*NSF & Heineken. Als tennisvereniging kun je zo actief verantwoord alcoholgebruik op en rond de tennisbanen stimuleren en ook nog eens mooie prijzen winnen. De kern van de campagne is dan ook het belonen van goed gedrag.

De wet is duidelijk op het gebied van alcohol schenken: verkoop van alcohol aan mensen onder de 18 jaar is verboden. De regels op de juiste wijze naleven, blijkt zeker voor sportclubs echter lang niet makkelijk. De Blijf Helder-campagne wil clubs stimuleren om hier voldoende aandacht aan te besteden door verenigingen die het goede voorbeeld geven, te belonen. Hoe creatiever je met jouw tennisvereniging bent bij het bevorderen van verantwoord alcoholgebruik, des te groter de kans op mooie prijzen.

Best practices

Hoe goed je bezig bent, wordt beoordeeld op basis van ‘best practices’. Deel vooral hoe je met jouw club verantwoord alcoholgebruik onder de aandacht brengt. Misschien heb je een leuk event bedacht omtrent het alcoholbeleid op de club of gebruik je een heel originele manier om het thema onder de aandacht van de leden te brengen op social media. Op zoek naar inspiratie? Lees best practices van clubs die je voorgingen op de website van Blijf Helder en doe er je voordeel mee. Of ben je er al uit dat je mee wil doen? Meld je dan direct aan. Je tennisclub ontvangt dan sowieso een doos met communicatiematerialen die kunnen worden gebruikt in het clubhuis.

Het delen van ‘best practices’ na aanmelding is overigens niet verplicht. Het ophangen van de communicatiematerialen is al een mooie eerste stap. De materialen zijn niet voorzien van merknamen, dus ook wanneer er ander een merk bier wordt geschonken, kunnen deze prima worden gebruikt. 

Helaas is het alleen mogelijk om vanuit Nederland een reactie te plaatsen.