TC Twiske gebruikt website voor promotie voorjaarscompetitie 2016

TC Twiske

Beschrijving van het probleem en/of de aanleiding voor deze best practice

De start van de voorjaarscompetitie 2016 duurt nog even, maar de datum tot wanneer teams zich hiervoor kunnen inschrijven komt al dichtbij. Uiterlijk tot 6 december kunnen teams zich inschrijven voor de voorjaarscompetitie. Een goed medium om de voorjaarscompetitie onder de aandacht te brengen bij leden is het gebruik van online communicatie, zoals de website, social media en nieuwsbrieven. 

Beschrijving van de oplossing die heeft geleid tot deze best practice

TC Twiske uit Oostzaan maakt hier actief gebruik van en mocht vorig jaar 26 teams inschrijven. Dit aantal denk de vereniging dit jaar minimaal te evenaren. De website van de Noord-Hollandse club ziet er keurig uit en wordt regelmatig bijgehouden met informatie over competities, evenementen en ander nieuws. Leden kunnen zich eenvoudig inschrijven voor toernooien en competities. Daarnaast verstuurt TC Twiske regelmatig nieuwsbrieven, is het actief op Facebook en wordt het televisiescherm in de kantine ingezet als nieuwsbron.

“Alle mogelijke kanalen om onze leden te bereiken gebruiken wij”, beweert websitebeheerder van TC Twiske Kees Ophorst. Hij merkte dat leden behoefte hadden aan informatie rondom de club. “Leden willen op een eenvoudige manier aan informatie komen. Wij voorzien daar graag in. Er gaat een hoop tijd in zitten. Maar ik heb veel steun van onze competitieleider. Deze persoon verwerkt keurig alle data, waarna ik inschrijfformulieren kan maken. Vervolgens kan het verspreid worden op onze kanalen. Daarnaast heb ik enthousiaste mensen om mij heen die zorgen voor de input. Enthousiasme, daar draait het allemaal om.”

Zo is het bij de Oostzaanse vereniging zelfs mogelijk om je zonder team in te schrijven voor competities. Ophorst: “Er waren leden die geen team hadden, maar wel graag competitie wilden spelen. Door simpelweg het gebruikelijke inschrijfformulier voor teams op de website iets aan te passen, konden ook deze leden zich aanmelden om competitie te spelen. Wij zorgden er dan voor dat er een nieuw team werd opgericht of dat het lid bij een ander team kon invallen.”

Beschrijving van het resultaat voor de vereniging van deze best practice

26 teams meldden zich vorig jaar aan voor de voorjaarscompetitie. Zelfs de oudere leden weten de website te vinden om zich daar aan te melden. “De senioren hadden hier in het begin nog wat moeite mee. Maar we hielden ons vast aan onze online communicatiekanalen. Door nieuwsbrieven met korte berichtjes testuren, met onder de artikeltjes een link naar de website, raakten ook zij langzaam gewend aan online. Nu weten ook de ouderen waar zij alles kunnen vinden.”

Een voorbeeld nemen aan de online communicatie van TC Twiske? Neem snel een kijkje op hun website: www.tc-twiske.nl